کد خبر 606144
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

«کریگ مکی» معاون پلیس اسکاتلندیارد با اشاره به افزایش بی سابقه جرائم ناشی از تنفر به دنبال همه پرسی 23 ژوئن تصریح کرد: برگزیت باعث تحریک مردم و افزایش جرائم غیر قانونی در لندن شده است.

 به گزارش مشرق، «کریگ مکی» معاون پلیس اسکاتلندیاردشامگاه سه شنبه در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز افزود: ما اخیرا شاهد افزایش گزارش ها و جرائم ناشی از تنفر هستیم. روی هم رفته جرائم ناشی از تنفر در حوزه ی یهودستیزی و اسلام هراسی افزایش داشته است - افداماتی که هرگز قابل قبول نیست.

مکی ادامه داد: به نظر می رسد که برگزیت باعث تحریک مردم و انجام اقدامی شده که مشخصا باید بگویم غیر قانونی است.

این مقام امنیتی انگلیس تصریح کرد: ما هرکجا که چنین اقداماتی صورت بگیرد با آن برخورد خواهیم کرد.

مکی اظهار داشت که جرائم صورت گرفته عموما در قالب توهین های کلامی بوده، اما برخی جرائم خشن نیز رخ داده است.

به گزارش منابع انگلیسی بالغ بر 400 مورد بازداشت مربوط به جرائم ناشی از تنفر پس از همه پرسی برگزیت در 23 ژوئن در لندن صورت گرفته است.

این منابع می افزایند که پلیس لندن به صورت روزانه بین 25 تا 50 جرم را ییش از همه پرسی برگزیت، رسیدگی می کرده؛ این در حالی است که اخیرا این میزان به 57 تا 78 جرم افزایش پیدا کرده است.

گزارش اخیر پلیس انگلیس نیز حاکی از افزایش 42 درصدی جرائم ناشی از تنفر علیه مهاجران و اقلیت های مذهبی ازجمله مسلمانان در این کشور، از بعد رأی شوک آور انگلیسی ها به برگزیت در 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) است.

براساس اعلام شورای روسای پلیس ملی انگلستان(ان پی سی سی)، از شانزدهم تا 30 ژوئن گذشته، بیش از 3 هزار مورد جرائم ناشی از تنفر در سراسر بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) گزارش شده است که نسبت به سال گذشته در همین دوره زمانی 42 درصد رشد نشان می دهد.

در سال گذشته در همین دوره زمانی 915 مورد جرائم ناشی از تنفر گزارش شده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس